FELIS CARNAVAL - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Leendert - WaarBenJij.nu FELIS CARNAVAL - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Leendert - WaarBenJij.nu

FELIS CARNAVAL

Door: L1dert.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

20 Februari 2007 | Aruba, Oranjestad

Bon nochy allemaal.

Hier zijn we weer met een verslagje vanaf Aruba. Morgenochtend gaan we vertrekken naar Bonaire waar we denk ik donderdag kunnen aankomen als alles normaal verloopt.
Zo jullie weten hebben we zondag Carnaval gevierd. Wat een geweldige optocht. vele malen groter en mooier dan Bonaire en curacao. Enorm veel flitsende kleding en dansen de mensen. Een geweldige sfeer waar blank en kleur door elkaar en met elkaar feest vieren.
Wat een verschil is met de andere eilanden. Hier staat iedereen door elkaar en doen ze allemaal hetzelfde. MELK drinken en nog veel meer.
Uren van te voren staan en zitten de mensen te wachten met muziek en drank en eten. Vieren alvast feest voor dat de grote optocht begint. Alles verloopt heel relaxed en gemoedelijk. Natuurlik zijn alle grote merken vertegenwoordigd en staan met karren, parasols, tentjes enz, enz. gewoon lekker door elkaar. Overal wrdt ook gewoon alles geschonken. Natuurlijk zijn wij ook opzoek gegaan naar ons favorite merk.
POLAR. En we kregen zelfs nog voor elkaar dat we shirtjes met ons merk en Aruba 2007 te pakken kregen.
Moesten er wel ver voor lopen, maar het is gelukt. Heel veel merken dranken en bedrijven hebben speciaal voor Carnaval shirtjes enz. gedrukt om maar reclame te maken. Het is hier namelijk ook het grootste feest vanhet jaar.
Het mag alles kosten en alles is ook twee dagen gesloten. zondag en maandag moet je geluk hebben als er iets open is.
Waar je dan ook komt hebben ze carnaval shirts aan. Dus onze troffee is weldegelijk een shirt van Polar vanaf Aruba.
Natuurlijk zal ik zometeen wat foto's plaatsen van de optocht en alles vooraf.
Het is maar een kleine sellectie, want ik het 150 foto's van het geheel. Dus als je ze allemaal wilt zien, dan moet je maar eens langs komen en gewoon samen met een glaasje melk erbij ze bekijken.
Ook Marko krijgt de foto's natuurlijk op DVD gebrand voor ik vertrek vanaf Bonaire.
Het is gisteren niet echt laat geworden, want als de ontocht voorbij is dan rijden er vrachtwagens achter de optocht aan en wordt al het straat meubilair weer gelijk opgeruimg en alles is weer leeg.
Nou ja leeg??? Natuurlijk gaat het langzamer met de mensen , want die moeten ook alles nog opruimen natuurlijk. Dan uiteindelijk blijft er een geweldige troep achter en dat zal voor de straatvegers zijn denk ik. Maar 1 ding is zeker, vanmorgen zag alles er weer spik en span uit.
Of er niks gebeurd was.
Omdat alles vandaag gesloten was hebben we besloten om 2 duikjes te maken hier bij Aruba. We vonden een klein duikzaakje die ons graag mee wilde nemen. We zijn gaan duiken voor het eiland van het renaisansse resort.
Daar hebben ze twee vliegtuig wrakjes afgezonken die al aardig gaan begroeid raken.
Je kunt er ook doorheen zwemmen. Heel leuke duik geweest.
De tweede duik was over Sponsreef. Een driftduik met allerlei koralen en sponzen, net even losser begroeid dan op Bonaire. Maar toch een grote verscheidenheid. Verder heel erg veel jonge vis. van allerlei pluimage. groene murene, gevlekte murene. goudgevlekte murene, stingray's enz, enz.
Zeker ook een leuke duik. Beiden van een uur, wat hyeel bijzonder is want waar je ook gaat duiken, meestal na een half uur dan wordt je al naar de oppervlakte begeleid.
Daarna zijn we de spulletjes weer gaan opruimen en alles weer in de boot gaan ruimen, want morgenochtend dan gaan we vertrekken naar Bonaire. We verwachten er 2 dagen over te doen.
Als we op Bonaire zijn dan na een paar dagen komt wel weer het volgende berichtje denk ik.
Zo dan nu de foto's na wat persoonlijke nootjes.
Dennis: Het is LeenderT met een T op het eind hoor. en In zeeland staan de deuren gewoon open, je hebt geen sleutel nodig hoor.
Lautje.
Nog drie weken en dan mag ik weer naar NL komen.
landt op 12 maart volgens schema.
BRRRRRR. Remco en Jop: Hoe was de Carnaval optocht en s'Heerenhoek? Hebben jullie ook foto's gemaakt?
Rinus en Christoffel: goede reis naar Noorwegen.
Jacco: fijne vakantie in Slovenie.
Nou dit was het weer voor nu.
Allemaal weer heel fijne en warme groetjes en tot later.

Ons.

• 20 Februari 2007 - 09:00

Derk:

Fantastisch reisverslag. Volgend jaar voor herhaling vatbaar? Of kom je dan helemaal niet meer terug?

• 20 Februari 2007 - 13:34

Corne En Caroline:

foto's zien er weer geweldig uit...wat een kleurige optocht!
    aftellen begint hé...tot ziens in het frisse zeeland!

• 20 Februari 2007 - 15:11

Ineke:

leuke foto`s , mag ik de volgende keer mee ik wil die polar ook weleens proeven. goede reis en wij zullen wel werken terwijl jullie lekker genieten jaloers ......nee hoor helemaal niet. groetjes

• 20 Februari 2007 - 19:59

Wim En Dina:

Het ziet er daar veel flitsender uit als de optochten in Haelen en Roermond. Zal wel door de temperatuur komen. Alles is hier wel veel rood/geel/groen. Dus wij voelen ons nu ook als in Jamaica.

• 21 Februari 2007 - 08:36

Marloes:

Geweldige carnaval daar. Brouwershaven weet niet dat er zoiets als carnaval bestaat volgens mij, want ik heb er echt helemaal niks van gezien. Niet dat ik daar erg om truer hoor. Als we een biertje willen, nemen we die toch wel!

• 21 Februari 2007 - 17:36

Willy En Cor:

Veel positieve reactie´s op je reisverslag, daar stemmen wij van harte mee in,het was geweldig. Een ding: we hopen niet, dat je op deze reis verslaafd aan de melk ben geraakt,hahaha, dat zou wel eens problemen kunnen geven.
    nogmaals bedankt.

• 21 Februari 2007 - 20:23

Lautje:

Dat die melk niet zuur wordt met die temperaturen :p
    In Aemstie ook geen carnaval te bespeuren, was vroeger in het bevelandse toch iets joliger...maar ja ben nu een echte Schouwse...
    Als je dit leest, ben je weer op je ouwe stek Bonaire.
    Geniet er nog van en goeie vlucht! Toedeledokio!

• 22 Februari 2007 - 10:18

Ineke O:

Geweldig hoe de mensen er daar uitgedost uit zien, mijn werk dag ziet er met een een stuk zonniger uit.
    goede reis naar Bonaire

Ps let je beetje op mijn broer dat hij nog wat geld over houd voor de terug reis.

• 26 Februari 2007 - 11:36

Manja:

Wat een geweldig kleurrijk gebeuren zeg! Had er graag bij geweest!
    X