Bonjour. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leendert - WaarBenJij.nu Bonjour. - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leendert - WaarBenJij.nu

Bonjour.

Door: L1dert.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

07 Maart 2007 | Nederland, Amsterdam

Nu eens een ander berichtje. Want ik ben inmiddels verhuist van Bonaire naar St. Maarten. Ik woon nu in de hoofdstad van het Vranse deel van St.Maarten.
De plaats heet Marigot. Dit eiland is verdeeld in twee delen. Een Frans deel en een Nederlands deel. Het Franse beslaat ongeveer 60 % en het Nederlandse dus 40 %.
Het is een onderdeel van de bovenwindse eilanden. e kunt het zien als je op dekaart klikt. In het Franse deel betaal je met Euro en in het Nederlandse deel met Antiliaanse Florijnen (guldens dus). Maar gelukkig kun je hier op het hele eiland met amerikaanse dollars betalen. Ook hier is het lekker warm en goed zonnig. Het grote veschil met de benedenwindse eilanden is, dat het hier vreselijk druk is met auto's. Waar je ook probeerd te gaan, in de file kom je hier altijd. Veel te weinig wegen en de mensen zijn gewoon te rijk. De meesten hebben 2 of 3 auto's per huishouden. Verder is het hier erg druk met zeilboten in de baaien. Alle baaien worden bewoond door zeilers die hier lekker hun anker kunen late vallen op de zandbodem. Nou, voor zover het belangrijkste van St. Maarten. Voor mij morgen en voor jllie vandaag ga ik voor twee dagen (lees 1 nacht) naar St. Eustatius. (Statia) Is 25 minuten vliegen. Daar ga ik Sonja en Remco opzoeken. Zij zijn samen vertrokken naar dit eiland enkele jaren geleden en ikken ze van de duikschool in Brouwershaven. Ja zij zijn dus ook duikinstructeur en werken voor de duikschool genaamd DIVE STATIA. Zoek de site maar eens op als je meer wilt weten. Ik ga bij hen een duik maken hopenlijk op de "Charley Brown". Dit is een kabellegger die daar gezonken is. Mocht dit niet lkken , want er zijn meerdere mensen op de duikboot, dan hoop ik dat we een leuke duik maken ergens anders bij Statia. Maar natuurlijk zal ik jullie daar later over verslag doen .
I kom donderdagavond weer terug vliegen naar St. Maarten, en vrijdag heb ik een 125 cc scooter gehuurd om eens een rondje te doen over dit eiland. Jullie zien, ik zt niet stil en heb het druk, druk, druk.
moet snel weer eens terug komen om te gaan werken (lees uitrusten). HAHAHAHAHAH grapje.
Maar ikou jullie op de hoogte, helaas natuurlijk zonder foto's. Dan nu nog enkele persoonlijke nootjes:
Marko: goede reis donderdag en sterkte daar in NL. Manja: zal je aardig zijn tegen je schoonmoeder? HAHAHAHAHAHAHAHA. Mama Marko: geeft vast veel drukte als de twee thuis komen. sterkte ook. Wim: jou reactie geeft me toch het gevoel dat jullie gelukkig niet in de kou hebben hoeven zitten. bespaard stookkosten. goed bewaren voor een ticket naar bv Bonaire komende winter.Overigens, DEZE OPMERKING KUNNEN JULLIE ALLEMAAL IN DE AK STEKEN NATUURLIJK en eens overdenken. Dennis: Wanneer kom je nu eens bij je grote broer kijken op Bonaire? Henk: heel fijne verjaardag maandag en fijn weekend samen met Cora. Jop en Remco: zorg er voor dat mijn auto gewoon start en dat ie schoon gewassen is hoor als ik maandag terug kom.
Jacco: sterkte met je nieuwe turk. Nou mensen ik denk dat dit het wel weer even is voor nu. Allemaal weer heel zonige en warme groetjes en tot laterrrrrrrrrrrrrrr.

L1dert.

  • 07 Maart 2007 - 07:49

    Lautje:

    Klinkt hartstikke leuk allemaal en geniet er van!
    Hier is het druilerig weer al een paar dagen, dus geniet nog maar van de zon!
    Gaaf dat je dit keer zoveel eilanden bezoekt.
    Groetjes! :p

  • 07 Maart 2007 - 10:44

    INEKE:

    wat heb jij een druk leven zeg ben ik blij dat ik mijn vakantie vier in BRIEPE. is het lekker rustig. veel plezier en neem af en toe ook een beetje rust anders valt het weer zo tegen als je in Nederland komt. wantaan Leendert met een burn out zitten we niet te wachten.

  • 07 Maart 2007 - 19:21

    Manja:

    L1dert: ik ben toch altijd lief!!!! Haha: als ik slaap ja! Zal 'm alvast voor je intikken! Hahaha.
    Hoop dat je die duik op de Charley Brown kunt maken! Veel plezier nog daar! Geniet er nog maar even van, want over een paar dagen is 't echt afgelopen met dat mooie weer hoor! Dan zul je toch echt zelf ook weer in de winterkleren moeten! Haha: afgelopen met mensen in NL pesten!
    Nou tot in NL dan maar he!
    X Manja

  • 08 Maart 2007 - 22:55

    Wilhelmien :

    de laatste lootjes geniet er van en tot snel wederziens de twee zijn geariveerd een hele heppening iedereen blij om ze weer eens te omarmen het weer wordt beter dus kom maar snel naar Holland nu wordt het hier ook weer genieten
    groetjes

  • 09 Maart 2007 - 12:25

    Sonja:

    he leendert
    het was supergezellig!!!!
    bedankt voor je bezoekje,
    en we zullen je kamer netjes houden hoor! haha!
    en hoe was je vlucht via st.Kitts naar st.Maarten?
    groetjes,liefs

  • 14 Maart 2007 - 17:52

    Bart Bonaire Hihi:

    Hey die leen,hoe is die dan al een flinke griep te pakken van het heerlijke lenteweer daar.
    we missen je hier wel hoor.
    Ik heb het er over gehad en we hebben besloten dat je toch maar gewoon hier moet komen wonen, dus je kan alvast dingen gaan regelen hoor.
    Laat maar weten als ik hier iets voor je kan doen.
    Groeten Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Bon dia allemaal. Veel plezier met het volgen van mijn avonturen op de "LA BARONNE". Samen met Marko , de schipper, en enkele anderen gaan we zeilen over de caribbean sea. Deze site houd jullie op de hoogte van het reilen en ZEILEN. PASA BON alles.

Actief sinds 08 Okt. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 24756

Voorgaande reizen:

06 December 2006 - 11 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: