Nog 1 nachtje slapen - Reisverslag uit Brouwershaven, Nederland van Leendert - WaarBenJij.nu Nog 1 nachtje slapen - Reisverslag uit Brouwershaven, Nederland van Leendert - WaarBenJij.nu

Nog 1 nachtje slapen

Door: L1dert.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

07 December 2006 | Nederland, Brouwershaven

Bon nochy allemaal.

zo nog 1 nachtje slapen en ik vlieg naar Bonaire waar binnen enkele dagen de grote tocht gaat beginnen over de Caribbean sea.
Ja goed gelezen.
Ik (we ) gaan zeilen.
Afgelopen wintertijd werkte er bij de duikschool waar ik ook werkte een instructeur die een heel mooie zeilboot kocht.
Daar deze boot moet varen, is het idee toen geboren om dit jaar een rondje te gaan doen over de caribbean zee.
We gaan met 4 man vertrekken.
Allereerst de Schipper natuurlijk. vanaf nu nnoemen we hem ( hij heet ook zo) Marko.
Verder nog een andere opstapper genaamd Jan en een derde opstapper genaamd Arie.
Met mij er bij dus 4 man.
Arie gaat een maand mee zo het er nu uit ziet en stapt dan af.
Ik blijf 3 maanden en vlieg op 11 maart weer terug vanaf St. Maarten.
De voorbereidingen zij al gedaan en met een paar dagen gaan we het ruime sop kiezen.
Allereerst richting Curacao. Misschien blijven we daar nog een paar dagen en dan gaan we de grote oversteek maken naar het noord- noord westen. Richting Jamaica.
Hoe we dan verder gaan zal de tijd leren, maar de planning is andere eilanden aan te doen zo als: Caymaneilanden, Cuba, Dom. republiek, En verschillende Bovenwindse eilanden. Ook Antillen genaamd.
We blijven lekker liggen als het gezellig en mooi is en anders varen we gewoon lekker door naar de volgende bestemming.
Over hetgeen we beleven en zien hoop ik geregeld deze site bij tekunnen werken en misschien ook nog wel wat fotootjes teplaatsen van boven water en onder water.
Maar dat ligt an de beschikbaarheid van de netwerken en mogelijkheden van internet.
Dus hou het in de gaten en wie weet zie jullie nog iets moois van ons.
Nou tot zo ver meer over de te verwachte reis.
En niet vergeten:
denk aan ons, dan doen wij dat ook aan jullie (misschien even).

• 07 December 2006 - 21:40

Ton K.:

Beste leendert, een hele goede en gezeligge tijd, geniet ervan. zal je volgen via de mail.
    doe op bonaire Leonne en Emiel de groeten.

• 07 December 2006 - 22:24

Lautje:

Veel plezier! Het klinkt goed en geniet er volop van.
    Tot mails & groetjes

• 08 December 2006 - 06:08

Rinus V.d.v:

Leendert geniet van deze hele bijzondere reis en kom gezond en wel weer terug.

• 08 December 2006 - 10:22

Stefan Evers:

Heel veel plezier L1tje, succes ook vooral, en in maart kom ik echt langs om de foto's te zien,

groeten

• 08 December 2006 - 10:30

Claudia&Marcus:

Hoi Leendert!Wij wensen je een mooie tijd!stiekem zijn we wel een beetje jaloers;-))Veel groetjes...ook aan Marko!!.. C&M, (Bonaire jan.2006)

• 08 December 2006 - 13:30

Ben En Nelly:

Hoi Leendert.We wensen je heel veel vaar plezier ga er lekker van genieten want voor je het weet ben je weer terug in ons kikkerlandje.Wees voorzichtig we blijven je volgen een goeie vlucht en fijne kerst en een gezond 2007 Groetjes Ben en Nelly vd Meer.

• 08 December 2006 - 16:39

Henk&Cora:

Hoi Leendert,
    Je zult dit bericht waarschijnlijk niet meer lezen voor vertrek. Daarom geen wensen voor een goede reis, maar hopen we dat je gezond en wel bent aangekomen. En natuurlijk een hele goede (vaar)tijd toegewenst. We kijken uit naar je berichten en foto's.
    groetjes!

• 09 December 2006 - 14:19

Cor En Willy:

Hallo L1ndert,
    Wat heb je een mooie web page. We gaan zeker jullie avonturen volgen, als we jullie plannen lezen en de foto´s zien, gaat ons hart weer open!
    Op de eilanden die jullie gaan aandoen zijn genoeg internetcafé´s, dus je kunt ons goed op de hoogte houden.
    Een goede reis toegewenst en de groeten aan Marko.

• 09 December 2006 - 21:36

Martien:

Goede vlucht en heel veel zeilplezier
    Wij zijn alweer staande bij voor je leuke verhalen en mooie foto's
    Vriendelijke groetjes
    Fam M de Oude Ellemeet

• 10 December 2006 - 12:22

Jeroen Beurskens:

Hoi Leendert, klinkt heel vervelend allemaal, vooral jullie planning. Doe rustig aan en geniet van de zeeziekte......
    groetjes, Jeroen

• 10 December 2006 - 19:48

Japio&aanhang:

Hallo zeelieden(schipper marko) en duikertjes,
    Hou het allemaal heel en leuk.geniet van het mooie uitzicht (boegvrouwen genoeg daar hoop ik) we volgen jullie via deze site.
    veel veilige plezier toegewenst allemaal aan boord.

Japio uut Dorplein

• 10 December 2006 - 20:56

Ludo, Lilian En Teun:

Ha die Neef,

Geniet ervan, super man, en groet de rest, geniet van het nieuwe avontuur!

• 10 December 2006 - 22:20

Han & Zijn Harem:

veel plezier en behouden vaart.
    Dat wordt super

• 11 December 2006 - 07:39

John D.:

Veel plezier Leendert en behouden vaart. Tot horens/mails

• 11 December 2006 - 16:58

Dennis:

stelletje homo`s ... en ik maar werken !!! ha ha veel plezier daaro! Doe het rustig aan met de vrouwtjes, ook een zeemans hartje is niet van steen.. groetjes dennis

• 11 December 2006 - 18:26

Rob Nuijten:

Heej marko & aanhang,

geniet van het zeilen en hou de weerberichten goed in de gaten geniet op zijn tijd van een cuba libre (vooral in cuba daar moet je de donkere rum bij de cola doen erg lekker)pas op voor vrouwen met overbeharing die zitten er genoeg in Cuba.
    Groetjes Rob Nuijten

• 11 December 2006 - 18:33

Manja:

Ben blij dat je deze site geopend hebt! Kan ik jullie toch een beetje volgen! Kijk erg uit naar alle verhalen en foto's!! En Leendert:rustig aan met de vrouwtjes he! Je moet nog wat bewaren voor die vriendin van me! En wees lief voor Marko!!!!
    X Manja

• 12 December 2006 - 10:10

Hanneke:

Bon nochy Marko en de rest

Ik ga jullie een hele leuke en gezellige reis toewensen.
    Veel suc6.

Groetjes, Hanneke

• 12 December 2006 - 14:09

Corné En Caroline:

Veel plezier en een mooie, veilige reis toegewenst...we kijken uit naar je avonturen!

• 21 December 2006 - 20:11

M&M&Elise:

Mooie foto's met bloemen, boot etc.! Maar we zien jullie ook graag op de foto in plaats van de ansichtkaarten;-)
    Grtz & Good luck