Bijna Carnaval - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Leendert - WaarBenJij.nu Bijna Carnaval - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Leendert - WaarBenJij.nu

Bijna Carnaval

Door: L1dert.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

15 Februari 2007 | Aruba, Oranjestad

Bon dia allemaal.

Ja het is ons gelukt de Caribbean sea over te stken tegen de wind in en met heel veel harde stroming tegen vanaf Colombia langs Stukje van Venezuela naar Aruba waar we nu zijn aangekomen na 14 dagen vann hard werken en zwoegen. 14 x 24 uur werken en afzien. Het lijkt wel vakantie.
Dus blijven we nu hier zeker een week of langer om lekker te genieten van zon, zee, strand, zwembad, boot, en alles wat het leven nog mooier maakt.
Eerst Carnaval dit weekend, dus dat wordt erg , hik, gezellig.
Belashi, heineken, amstel bright, Polar enz , enz.
En natuurlijk veel MELK.
Nog eens even terug komen op de overtocht vanaf Jamaica. Het was een lange en toch best zware tocht met veel wind en sterke stroming, verder hoge golven dus best vermoeiend.
Onderweg geen vis gevangen en aan boord gekregen. Al hoewel, 1 vliegende vis kwam ons midden in de nacht opzoeken en sprong aan boord. Maar ons edelmoedig hart vertel de ons dat we het niet konden maken een onverwachte bezoeker zommaar op te eten. dus na wederzijds overleg hebben we hem of haar, maar weer de vrijheid gegeven en het ruime sop laten kiezen.
Verder wel verschillende grote vissen gezien en aan de haak gehad.
Zo waren daar 2 keer een bleu marlin aan het haakje. Maar deze vissen zij natuurlijk veel te groot en zwaar vor het kleine hengeltje wat we hadden dus na enkele sprongen van de Marlin brak het lijntje en had de vis weer de vrijheid terug. Maar zeker erg indrukwekkend om zo een grote zwaardvis te zien springen. Verder ook weer een Tonijn zien springen, maar die zat niet aan de haak hoor.
Op een rustige avond met volle maan ook iets geweldigs gezien, althans dat vind ik.
Vuurvliegjes kennen we allemaal wel denk ik. Maar deze keer waren het net vuurvisjes.
Verschillende scholen met heel jkleine zilverachtige visjes spronge of eingenlijk dansten over het water in het voole maanlicht.
Was echt een sprookjes achtig gezicht.
Nee ik hed niet gedronken, was niet oververmoeid en ja, zelf nog bij mijn volle verstand.
hoe weinig ik daarvan ook heb.
allemaal heel leuke dingen natuurlijk die ze een lange tocht erg aangenaam maken.
Verder hee;l veel grote zeeschepen langs zien komen. Soms zelfs erg dichtbij.
Heb er foto's van, maar die komen later nog wel ff. Staan namelijk nog op de camera.
Maar nu dus op Aruba. lekker relaxen en genieten hier weer in het zuidelijke deel van de Caribbean sea.
Over het Carnaval kom ik later nog wel terug.
Er staan nu al overal stoelen en kraampjes gereed voor de grote optocht van a.s. zondag.
Is net een voorbereiding als we wel eens zien op koninginnedag bij julie in NL.
Alleen hier zetten ze alles al weken van te voren gereed.
Nou, jullie zien dat we nog leven en ons goed vermaken.
Dan nu nog enkele persoonlijke nootjes.
Lautje: Alles goed? Jacco: gefeliciteerd met je nieuwe bus.
Andre: gefeliciteerd met je drie nieuwe werknemers.
Remco : Ik heb je nieuwe telefoonnummer nu hoor. Jop: Geef je yoghidrink voor me mee aan papa als hij me komt halen?
Marloes: leuk dat jullie met Bas gedoken hebben.
En zo te zien ook op de supermarkt gedoken hahahahah.
Begrijp dat jullie heimwee hebben.
Leonne dushi: bedankt voor alle moeite.
Nou mensen mijn tijdskode gaat verlopen.
Ik ga er dus mee stoppen nu.
OP NAAR HET CARNAVAL.
Jullie horen me weer na de grote optocht ergens begin van de komende week.
Allemaal. weer warme groetjes en hou het warm.
ons.

• 16 Februari 2007 - 02:56

Cor En Willy.:

Wat hebben jullie weer genoten, we zijn echt jalours.Ja als wind en stroom tegen zitten dan kan zeilen echt zwaar zijn, maar dan weer die voldoening om op de geplande plaats aan te komen. Het gedeelte visserslatijn zullen we maar met een koreltje zout nemen, misschien dat het verhaal over het aan boord gekomen vliegende visje op waarheid berust hahahah. Weten jullie trouwens dat jullie reis net zo lang geduurd heeft als onze overtocht van Kaap Verde naar Frans Gyuana,over stroom en wind gesproken. Maar nogmaals erg knap van jullie.

• 16 Februari 2007 - 07:42

Lautje:

Heey Leen, bedankt nog voor je mailtje en heb er nog eentje terug gestuurd. Super dat het jullie gelukt is en nu genieten van het goeie Arubaanse leven...je komt nog es ergens he? Niet te veel MELK drinken met de carnaval :p
    Hoe lang mag je nog uit het Nederlandse wegblijven???
    Groetjes van alle Knolletjes

• 16 Februari 2007 - 07:45

Lautje:

zie dat het bij jullie nu 3.42 uur is, dus als het goed is liggen jullie nog te snurken...
    Enne hoe heet Oranjestad tijdens het carnaval?
    Oeteldonk???

• 16 Februari 2007 - 10:44

Dennis :

eindelijk weer eens bericht van de zeelui lui lui lui..ui hier gaat alles zijn gangetje Mam begon zich zoals gewoonlijk al zorgen te maken.ik zeg die jongens varen niet in 7 kroegen te gelijk ha ha. De stucadoor is begonnen het huis begint nu echt een huis te worden mooi.Gisteren bo verdedigd hij werd aan gevallen maar een grote schop met daaraan een kilo cement doet wonderen. wij gaan onze accu ook even op laden weereindje naar drente...konden de sleutel van leenderd zijn woning niet vinden ha ha groetjes

• 16 Februari 2007 - 18:16

Manja:

Niet te geloven wat een reis! Genieten jullie maar heerlijk van 't Arubaanse carnaval: hebben jullie verdient! Laat die melk maar zitten hoor: na zo'n reis moet je aan 't bier! Wie weet zie je die vuurvisje dan wel weer vliegen L1dert! Haha.
    Ben in ieder geval blij en opgelucht dat jullie veilig overgekomen zijn!!!! Veel plezier daar! X Manja

• 16 Februari 2007 - 18:59

Hanneke:

Heey allemaal

Geniet er maar lekker van.
    Ook wens ik jullie een hele fijne carnaval toe.
    (ik ben wel benieuwd hoe ze dat bij jullie vieren)

Groetjes, Hanneke

• 18 Februari 2007 - 08:20

Cor:

Feest maar lekker. Over twee weken doen we het nog een een keer zachtjes over, maar dan op zijn limburgs. Ben je dan weer terug op bonaire.
    Greetings D.T.N.