Relaxen op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leendert - WaarBenJij.nu Relaxen op Curacao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Leendert - WaarBenJij.nu

Relaxen op Curacao

Door: L1dert.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

16 December 2006 | Nederland, Amsterdam

Bon tardi koude en warme landgenoten.

We zijn inmiddels aan de grote reis begonnen.
Lekker vroeg vertrokken afgelopen donderdag en met een leuke wind in de rug rustig naar Curacao gevaren.
In het begin erg druk met boten, maatr we hebben ze allemaal gemist. Natuurlijk met tranen en weemoed afschmen van Bonaire.
De steiger bier party is goed druk bezocht.
Alle crewmembers hebben vrienden en bekende ontvangen en natuurlijk zijn we door iedereen gedag gezegt. Enkele foto's van de pierparty zien jullie hieronder.
Voor ons vertrek kregen we nog heel veel bezoekers op het eiland.

Een hoofdrol speler in het microsoft gebeuren kwam ons persoonlijk uitzwaaien.
zijn jachtje staat ook nog op de foto hieronder.
Verder hebben de Amerikanen nog een groot cruisechip gestuurd om ons uit te zwaaien.
Ja we waren een grote atractie hoor.

Maar eindelijk weg van al die drukte was het lekker toeven op de boot van Marko.
De eerste foto is de voorzijde van ons verblijf de komende drie maanden.
Op zee was het rustig en in 9 uurtjes lagen we al in de marina van Willemstad.
Onderweg nog evenklein Curacao gepasserd op veilige afstand.
Dit is een klein eilandje aan de zuidkant vqn Curacao. Hier is pas nog een zeiljachtje vergaan. dit pept de mensen een beetje op die onze reis niet helemaal zien zitten. hahahaha.
Natuurlijk ook een fotootje hierven. Verder foto's van de aankomt bij Willemstad. Hier ligt een drijvende brug die open moet voor elk schip, dus ook voor ons. Doet je wel goed hoor als je dit mee maakt. We zijn de haven binnen gevaren omdat onze diepte meter het niet doet. Dus even naar de reparatie werf. Onderdelen moeten natuurlijk besteld worden hier, dus we krijgen een paar dagen Curacao kado. Gisteren zijn we de haven weer uitgevaren en vertrokken naar het Spaanse water. Dat ios een heel mooie baai even ten zuiden van Willematad. Hier liggen we lekker beschut in een mooie omgeving te genieten van zon, zee, vrije tijd en alles wat we leuk en lekker vinden hahah.Woensdag kunnen we dan weer terug naar de haven voor de onderdelen te laten monteren. Daarna komt de grote trek over de Caribbean see. De overtocht naar Jamaica.
Minstens 6 dagen varen. 24 uur per dag.
Dat betekedn dat we natuurlijk ook geen berichten kunnen versturen of telefoon kunnen ontvangen.
Maar beloofd, we berichten natuurlijk weewe in Kingston zijn. dit is de hoofdstad van Jamaica.
Tot zo ver onze plannen en belevenissen.
Iedereen die gereageerd heeft op deze site natuurlijk bedankt voor jullie reactie's. Begrijpelijkk dat sommigen er nog aan moeten wennendat niet iedereen dit aan kan en durft of zo iets. HAHAHAHAHAHAH. Ja, Dennis. ga jij maar lekker verder met bouwen, schilderen enz. en alle anderen natuurlijk genieten van regen. wind, kou, en de komende kerstsdagen in het vooruitzicht. Wij zullen wel zingen van een wite kerst met sbneeuw enz, enz als we lekker verbranden in de zon en geniteen van zee, zee, zee en zee.

Nou dit bericht is natuurlijk weer veel te lang geworden, maar ik wil gewoon dat jullie niks missen, hahahaha.
Hieronder nog wat foto's en dan snel weer naar buiten in de ozn en warmte.
Lekker zwemmen, snorkelen en daarna een polareke.
Nog enkele persoonlijke nootjes:

Ma van Eerd: t' komt goed hoor.
Bartolo: natuurljk mis ik je ook (een beetje).
Henk gefeliciteerd met je nieuwe baan.
Lautje: groeten aan Marco B. hahahah

Geen idee wnneer het volgende bericht weer komt. daarom voor nu alvast ALLEMAAL HEEL FIJNE KERSTDAGEN.
Geniet van huiselijke sfeer, storm, regen en sneeuw misschien wel.
Jammer dat wij dat niet zullen ervaren zo HAHAHAHAH.

Groeten van ons allen en alle goeds allemaal.
PASA BON NOEL EN FELIS ANNA.

Marko, Jan, Arie en Leendert.

• 16 December 2006 - 20:37

Lautje:

Zal Marco persoonlijk even mailen om de groeten over te brengen haha. `t Zal je niet echt boeien, maar ik sta toch maar mooi met `m op de foto...lekker puh. Nou goeie reis verder en ook een Felis Anna, maar we gaan er van uit dat je toch nog wel wat van je laat horen voor die tijd. Toedeledokio~!

• 17 December 2006 - 03:12

Leonne:

Fijn te horen dat je het naar je zin hebt. Pas je wel een beetje op. Ach, dat doen de anderen wel. Veel plezier Leentje. We denken aan je. Mocht ik je niet meer spreken, fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar.

• 17 December 2006 - 08:26

Dennis :

stelletje lamballen hier mijn verslag :zondag morgen 9.00 klaar voor tegaan werken nog ff snel een kop koffie dan weer snel aan de gang!! bha vakantie ha ha ha den

• 17 December 2006 - 09:44

Martien:

Veel plezier Ik ben benieuwd hoe het gaat groetjes tot net voor de kerst en anders fijne kerst op Jamaica Martien (Ellemeet)

• 17 December 2006 - 09:53

Gerda Hannie & Ineke:

Hai wereld reizigers

Harstikke leuk om jullie te kunnen volgen om op de hoogte te blijven.
    Wij wensen jullie behouden vaart.
    Nou de webcam nog.

groeten Fam Oudhuis

enne genieten hoor!!!

• 17 December 2006 - 11:23

Manja:

Dank je wel voor de oppepper L1dert!!!! Leuk zo'n bericht over een zeiljachtje, dat is vergaan! Je weet ons hier wel op te beuren zeg! Was 't weer nog niet genoeg!? Hihi.
    Vooral zo doorgaan! Ik vraag Marko wel of die je even een paar dagen op die dinghy vast kan zetten: kijken of je dan nog van die praatjes hebt! Ik denk, dat je die zon dan een stuk minder leuk gaat vinden! hihi.
    Even serieus:zorg goed voor elkaar he! Het is toch een hele onderneming!
    Even voor Marko: doe voorzichtig he! Ik wil heeeeeeeel graag nog heeeeeeeel lang van je genieten! Vergeet niet: ik denk aan je!!!!
    Goed lieve mannen: fijne feestdagen samen! En alvast een geweldig 2007! Heel veel liefs, Manja X

• 17 December 2006 - 16:37

Aap Van Essen:

Het valt niet mee, oosten winden vooral binnen in de boot!!!! Maar wat is het mooi hier en genieten van de zon, zee en de eilanden!!!

• 17 December 2006 - 16:40

Marko (El Captan):

lieve manja missen je hier

• 18 December 2006 - 09:12

John D:

Het moet toch ongelooflijk afzien zijn voor je Leendert. Ik heb met je te doen, maar ja je hebt er tenslotte zelf voor gekozen. Hopelijk is de wind weer zo goed als de afgelopen dagen en ben je snel in het land van de reggae en Bob Marley. Ik vind eigenlijk wel dat je zo'n gebreid mutsje moet meenemen vanuit Kingston. Lijkt me een mooie act voor de Ardennen of de Provence.
    Goede reis gewenst en veel kalkoen in de zon.
    Groeten,
    John

• 18 December 2006 - 17:33

Dolfijnenfluisteraar:

HA die Leendert en crew! Ik weet nog dat ik tijdens de pier/bierparty zei dat het goed was dat L1dert Bonaire ging verlaten, want dan kwamen de dolfijnen tenminste terug. Zoals altijd, had ik ook nu weer gelijk (blablabla...). Gisteren op White Slave: 8 dolfijnen incl. baby-dolfijntje op een afstand van 5 meter onder water tegen gekomen. Mijn Bonaire-verblijf kan niet meer stuk.
    Ik weet dat jullie honderd duizend dolfijnen gaan zien komende weken, maar deze 8 zijn van mij.
    Pas goed op elkaar, goede wind, kalme zee en happy sailing!
    Kus, Marloes

• 18 December 2006 - 17:51

Jeroen:

He Leendert, niet stiekum naar Campo Alegre gaan he.......!!

• 18 December 2006 - 18:48

Ton K.:

Beste l1dert.
    fijn te lezen dat de overtocht is geslaagd, maar dit is maar een begin, van het grote avontuur, wij wensen jou en je mede opvarende een goede reis en alvast prettige feestdagen, hoor gauw weer van je.
    groeten uit het stuurloze nederland

• 28 December 2006 - 14:56

Riek En Kees Oosse:

De KPN Heeft gisteren gebeld en verteld dat er een SMS-je was van jou, ze hebben het gelezen, zo wisten wij het ook. Hier alles goed, Lisette heeft zo juist een berichtje gezonden dus we zijn op de hoogte. Groetjes Pa en Ma.