Pirates of the Caribbean - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Leendert - WaarBenJij.nu Pirates of the Caribbean - Reisverslag uit Georgetown, Cayman Eilanden van Leendert - WaarBenJij.nu

Pirates of the Caribbean

Door: L1dert.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

30 December 2006 | Cayman Eilanden, Georgetown

Hallo Allemaal daar in het koude en niet witte NL. of elders terwereld.

Nou we hebben het geweten hoor. voor vertrek uit Curacao stapte Arie vrij onverwacht af. niet door ruzie of zo, maar doordat er thuis een ziekenhuisopname was en hij liever thuis was. Bij vertrek uit Curacao op 23 dec. stevig windje in de rug dus lekker snel weg naar open zee. Daar hebben we verschillende dagen gevaren en alleen maar water en water en water gezien. Dag en nacht zeilen met een enkele windstilte maar met meerdere stevige stoten. snelheden tot 35 knopen, dat is ongeveer en halve rits of wel windkracht 7. Jullie zien dat we dus niet stil hebben gezeten. ard werken en weinig slapen. Maar dat geloven julllie toch niet. is cht hoor. Het is geen vakantie hier.Temperatuur is goed en lekker veel zon overdag.
De kerstdagen waren heel inspannend. natuurlijk eerst de boot helemaal versieren en in kerststemming brengen. Heb er een foto van bijgevoegd. Mar na een enkele nacht en enkele storm was er niet veel meer over van de versiering, of wel, de gehele versiering is van boord gestormd. Met de kerst hebben we opzee geseten dus en voor een eigen kerstdiner moeten zorgen. Geen [probleem want we hebben Marko toch bij ons. Op eerste kerstdag een halve tonijn gevangen. Nadat ie aan de haak was gezlagen is Marko een gevecht aangegaan met een haai. Gelukkig voor ons heeft Marko gewonnen en is het grootste en lekkerste deel van de Tonijn aanboord gebracht. kijk maar op de foto, want daar zie je nog duidelijk de haaien tanden in het lichaam van de vis. Smaakte prima. Tweede kerst zijn we getrakteerd op verse Baracuda.
Ook zeker de moeite waard.Daarna totaal niets meer gevangen.
Dus kerst op zee was geweldig . 27 december kwamen we bij Jamaica aan en hebben besloten dat we gelijk doorzouden varen naar de Cayman eilanden.
Daar zijn we aangekomen op 29 december.
Dus 6 dagen na ons vertrek uit Curacao. Heel snelle tijd gemaakt dus.
Hier erst even goed uitrusten en relaxen en weer wat proviant inslaan voor we verder gaan naar Cuba.
Dit staat gepland op rond 2 of 3 januari 2007.
Onderweg ook verschillende keren DOLFIJNEN gezien. voor, naast en achter de boot. Ook verschillende keren springende dolfijnen gezien. Dit alles tussen golven van 4 meter hoog en veel wind en windstilten.
Geweldige ervaring.
Hoop dat het bij jullie waar dan ook goed geweest is met de kerst.
Nu op naar de jaarwisseling. Zullen wel zien hoe het hier gaat.
Natuurlijk houden we jullie weer op de hoogte als er ergens gelegenheid mocht zijn om te internetten. Hebben vernomen dat het nniet makkelijk is aan land te gaan daar. We zien wel.
Dan nog enkele persoonlijke nootjes:
Marloes: heb ze gezien hoor.hieperdepiep.
Margot:
leuk voor je reactie, alles goed in Costa rico geweest?
Dennis: Zullen een geit voor je bewaren, kun je oefenen.
Ineke: Busse in Brieppe is geheel over heb ik begrepen,. jammer.
Ger en Ilse: We hebben kinderchampagne aanboord, zit een schroefdop op.
Manja: Toch jammer dat jeniet naar de Caymannen bent gekomen. nu moet Jan koken. Maar we komen nog wel eens eten in Leiden bij je. Theo en Ria: Leuk dat julie met ons mee leven. jullie mopgen best jaloers worden hoor. Dat zijn er al zo veel.
Misschien goed een belangen vereniging op de richten.
Nou we gaan er me stoppen. zo nog even de foto's downloaden en dan op naar de volgende kroeg voor een vers glaasje MELK.
ALLEMAAL HEEL GOEDE JAARWISSELING en natuurlijk alle goeds wat men een ander kan en mag wensen.
Groeten en tot volgend jaar.
Marko, Jan en L1dert.

• 30 December 2006 - 20:24

Derk:

Goed gedaan jochie!!
    Fijne jaarwisseling toegewenst en de groeten aan FC

• 30 December 2006 - 20:44

Lautje:

Hartstikke gaaf man wat jullie beleven en dat je nu helemaal in Georgestown zit...ben jaloers...geef het toe...alleen ik heb niet zulke beste zeenbenen haha.
    Goeie jaarwisseling en hopelijk hebben jullie niet de storm die wij nu hebben (9-10). `t gaat hier aardig te keer.
    Goeie vaart, doe voorzichtig en geniet vooral!
    Wij gaan oud en nieuw vieren bij Anneke in Overijssel en Piet en Nella & kids komen ook. Lekker met z`n allen op een rijtje snurken of niet...

Veel geluk, gezondheid en vooral plezier in 2007!!!

Lieve groeten van ons allemaal uit een stormachtig Schouwen

• 30 December 2006 - 22:04

Margot:

Zoo goed gedaan zeg! Ik vind het knap.
    Ook de kerstversiering vind ik erg indrukwekkend. haha.
    Nou jullie genieten in ieder geval goed daar.
    Costa Rica was ook erg prettig. Natuurlijk weer leuk om mijn ouders te zien en bij te kletsen. En het land is ook erg mooi. Ik heb nog lang niet alles gezien.
    Wilde jullie niet eerst nog wat meer van Jamaica meemaken voordat jullie verder gingen? Reggea man!

Doeiii groetjes van Margot.

• 30 December 2006 - 22:21

Cor En Willy:

Ja jongens op een zeilschip is het hard werken hé, dat is wat anders dan een bus besturen, maar het is allemaal goed herkenbaar. Af en toe gaat ons hart sneller kloppen bij het verhaal en de foto´s, maar het gaat goed met jullie. Leendert Jan en Marco houwen zo en geniet er van.

• 31 December 2006 - 04:50

Leonne:

Jongens, een heel gezond en gelukkig Nieuwjaar toegewenst hier uit het rustige Bonaire

• 31 December 2006 - 10:18

Wessel:

Mooi hoor leendert!
    Lekker genieten daar, en een goede jaarwisseling!

Ciao Wessel

• 31 December 2006 - 10:27

René & Pat:

Ahoi,

Zo te lezen is het daar één en al avontuur. Ik begrijp dat jullie skipper liever Tonijn eet dan haai! En gelukkig die haai liever tonijn dan de 3 pirates :-)

Vanuit Kamperland de beste wensen voor de gehele bemanning in 2007. Hou de wind in de zeilen en veel plezier.....

• 31 December 2006 - 10:39

Ton K.:

Leuk al die belevenissen, jammer om te lezen dat er een af is. Gaat jullie allemaal goed, dgoed uiteinde en tot hooooooooooooooorens

• 31 December 2006 - 10:39

Corné En Caroline:

Leendrt en cornuiten...een fijne, tropisch gezellige jaarwisseling toegewenst vanuit een stormachtig Dinteloord!

• 31 December 2006 - 11:20

Piet:

Durfde je niet aan wal te gaan in Jamaica Leendert !!
    Yeh man..

Helaas, dit jaar zit ik er niet. Anders had ik jullie zeker getracteerd op een Jerk Chicken.

Goede trip verder mannen !!
    En voor het geval jullie ergens stranden, wat niet de bedoeling was, hoop ik dat jullie PAPILON gelezen hebben.

• 31 December 2006 - 14:13

Dennis:

super spannend nu wordt zelfs ik een beetje jaloers ha ha. marsha en ik wonen nu in ons gasten verblijf.....ook spannend!alles goed hier super goed jaar toegewenst marsha dennis pap en man

• 31 December 2006 - 16:03

Kees En Riek:

Nou wij krijgen een haas
    Goede vaart

• 31 December 2006 - 17:51

Manja:

Ben ook erg blij, dat Marko heeft gewonnen en niet die haai!!!! Veel plezier met Oud en Nieuw daar! X Manja

• 01 Januari 2007 - 14:52

Wim O:

Hallo Leendert.
    Allereerst alle goeds, inclusief goede gezondheid, toegewenst voor het nieuwe jaar.
    Ik heb net de reisverslagen en foto's bekeken. Ziet er geweldig uit. Een schittenrend avontuur. We blijven je volgen. Hier gaat alles z'n gangetje. Vanavond komen de kinderen weer thuis uit Lissabon. En morgen gaan wij gewoon werken. Heel veel plezier daar en behouden vaart.

Groeten van Wim en Dina.

• 01 Januari 2007 - 21:51

M&M En Elise:

Veel geluk en gezondheid toegewenst in 2007! Maak er wat moois van!

• 02 Januari 2007 - 01:02

AAP Van Essen:

Beste wensen crew La Baronne! Hele prestatie op zich, ben trots dat jullie het gehaald hebben tot zover in een best snelle zeetocht. Mijn vader is inmiddels geopereerd en uit het zieken huis en begint weer orders uit te delen dus dat gaat goed. Volgende week de andere uitslagen, lopen gaat niet meer wellicht moet hij asap naar een verzorging/aanleuning huis. Ik lees de verhalen met veel belangstelling. Suc6, mis die oosterwinden toch wel een beetje, vooral binnen in de boot... Marko keep on going!!!! Groeten uit regenachtig Ollanda

• 02 Januari 2007 - 15:46

Ger:

Haai stelletje piratjes.

Dit is een duidelijk ander reisplan als voorgenomen. Maar dat mag de pret niet drukken toch? Voor jullie alle beste wensen van Ilse en mij voor 2007. Hopelijkk zien we jullie binnen een paar maanden weer op bonaire. Ik durf te wedden dat jullie dan een berg aan sterke verhalen hebben verzameld. Dat met die haai is gaaf. Wopu dat ik de tijd en poen had om ook zoiets te ondernemen. Maar goed hier is alles gewoon.
    Groetjes Ger en ilse