Buenas dias - Reisverslag uit Cayo Largo, Cuba van Leendert - WaarBenJij.nu Buenas dias - Reisverslag uit Cayo Largo, Cuba van Leendert - WaarBenJij.nu

Buenas dias

Door: L1dert.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

04 Januari 2007 | Cuba, Cayo Largo

Hallo Allemaal.

Daar zijn we weer met een berichtje over het reilen en ZEILEN van ons.
Nou we zijn gisteren in Cuba aangekomen. Heel veelwind gehad maar goed aangekomen. Helaas deze keer nog geen foto's, want hier in een hotel hebben ze natuurlijk geen usb aansluitmogelijkheden. Maar daarom niet getreurd, ze komen echt hoor.
Had wat foto's van boven, maar ook onder water. Ja, we hebben gedoken, op Grand Cayman. Helaas was natuurlijk de batterij van de flitser leeg, dus geen flits foto's. Maar nogmaals, ze komen te zijner tijd. Hier op Cubazijn we beland op een klein eilandje ten zuiden van Cuba. Heel toeristisch, maar wel erg leuk. toeristisch betekend wel tien boten en verder een duikschooltje en thats it.
Morgenochtend gaan we een duikje wagen hier bij Cuba. Zal dan wel goede batterijen meenemen en de foto's kunnen jullie later hopelijk bewonderen.
De afgelopen dagen veel gezien. Ook op Grand Cayman een autootje gehuurd en lekker rondgereden. Stranden, riffen, kliffen en veel mooie natuur gezien.
Even bij Rumpoint langs geweest en wat gegeten.
Daarna door naar westend waar we gedoken hebben. Mooie tarpons in een groteje gefotografeerd en natuurlijk ook veel ander moois gezien. zoals, Lopsters, stingrays enz, enz.
Vandaag lekker rustig aangedaan na de barre overtocht van 25 uur afgelopen dagen.
Hier alles weer eens op een rijtje gezet en vanavond lekker gaan eten in een hotel in de buurt.
Er zijn hier 6 hotels in de buurt en de eerste de beste hebben we genomen. Gebruik gemaakt van het diner buffet en aan het eind er achter gekomen dat alle gasten hier all inclusief boeken. Dat betekend dat het eten bij hen in inbegrepen. Wij dus gevraagt hoe het nu met ons moest, want we zijn echt geen gasten van het hotel. Ach daar wist men geen raad mee, dus gewoon met een brede lach en vriendelijke zwaai het diner afgesloten. Wij dus met een goed gevoel vertrokken en het koste ons geen cent. DA WAS DUS ERUG GOEIEKOOP. Ben zeeuw zo jullie zien. Moeten we meer doen.
Nu dus dit bericht opmaken en dan straks maar weer slapen.Morgenochtend een duikje wagen en daarna weer maar relaxen enz, enz.
Jullie zien een hard en stug bestaan wat we hier hebben. Is zwaar alles te onthouden en met jullie te delen. Maar we slaan ons er wel door heen hoor.
Verder is de zon soms niet te genieten. Brand, brand, brand, maar ook daar slaan we ons wel weer door heen.
Nou ik denk dat ik maart ga stoppen. nog enkele persoonlijke nootjes:
Remco en Jop: doet mijnauto het nog?
wel voorzichtig mee doen hoor.
Rasta Piet: Jamaica doen we aan als we terug varen naar het zuiden. Gaan we Jerk chicken eten man.
Het pas jerk pork gehad op Cayman.
Cor en Wil: We denken elke dag aan jullie hoor. Weten dat ook jullie zeker meeleven met ons.
Ger: Och eens mag jij misschien ook mee. Je weet nooit.
Ilse: Mag Ger mee:?
Nou ik denk dat ik maar ga stoppen. Allemaal heel veel goede tijden en even wennen dat al jullie feestdagen weer over zijn he. Nou hier blijft het elke dag feest hoor HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAH.
We zullen aan jullie denken hoor (heel even) Van ons drieen allemaal de groeten en natuurlijk heel veel dank voor de vele reactie's die we habben gekregen van jullie.
Ja Lautje jij bent bijna altijd de eerste he? Geweldig.

Nog maals allemaal de groeten en tot later bericht en dan hopelijk wel met foto's.
Marko, Jan en L1dert.
ADIOS.

• 05 Januari 2007 - 02:47

Cor En Willy:

Zo jullie hebben het weer gefikst,het zal inderdaad niet meevallen,want de passaatwind kan sterk zijn. Maar wij denken als jullie nog meer een oostelijker koers gaan varen, het nog een tikkeltje zwaarder wordt, dan moet er echt hoog aan de wind gevaren worden, maar "La Baronne" kan dat wel aan. Maar wij vinden jullie een geweldig team.

• 05 Januari 2007 - 09:27

Lautje:

De eerste? Echt niet, haha. Het berichtje kwam hier om half 4 `s nachts aan en dan ben ik niet onder de wakkeren. Voel me wat grieperig, dus die warmte mag je wel even naar hier sturen. Ben benieuwd naar de fotootjes, dus ik houd je log in de gaten. Geniet er van en groetjes uit het zeeuwse (en zo te lezen ben jij er ook nog eentje, wel super van dat hotel...kom je niet vaak tegen).
    Doeiiiii

• 05 Januari 2007 - 09:31

Sheila:

leuk hoor.... eindelijk weer op de hoogte.... haha ! En we zijn niet jaloers hoor hihihi... Succes en geniet maar lekker

• 05 Januari 2007 - 14:54

Remco En Marloes:

Ha die l1dert!
    We hebben nog aan je gedacht met al die wind hier! Gelukkig zijn jullie goed overgekomen! En hoe is Cuba (als je niet onder invloed bent van de rum dan...). Geweldige sigaren toch? Have fun!
    Wij zijn hier bij Wannadive wat cursussen aan het doen. Erg gezellig, theorieles onder een palmboom!
    Groetjes, Remco, Marloes en Niek

• 05 Januari 2007 - 18:32

Manja:

Hola hombres!
    ja,ja,ja:heb 't maar weer over die brandende zon!!!!
    Hij is nu leuk geweest! Het is ons nu wel duidelijk hoe zwaar jullie 't daar hebben!Hihi. Nee hoor: gun 't jullie wel hoor! Toch lief van me he!?
    Stelletje Nederlanders:gratis eten!Hihi. Vind 'm wel goed!
    Nou: veel plezier maar weer dan. Zal moeilijk worden he!? Stelletje etters. Maar ik hou wel van jullie hoor! Kijk uit naar de foto's!
    Hasta luego dan maar!
    Besos, Manja

• 05 Januari 2007 - 20:07

Dennis:

varkens ...varkens en nogf eens varkens

• 05 Januari 2007 - 20:18

Wilhelmien M Marko:

wat jullie allemaal meemaken stuur de zon maar naar Hollandia we kunnen hier wel wat gebruiken wat jullie teveel hebben komen wij te kort wat een aardige mensen die Cubanen zagen jullie er zo armoedig uit ???dat jullie gratis mogen eten

• 06 Januari 2007 - 17:33

Ineke:

dat heb ik nu nooit he ergens gratis eten. maar het is jullie gegund hoor. marcel vroeg of je wat coke uit cuba wilt meenemen , volgens mij bedoelt hij daar cola mee . tenminste dat hoop ik maar. goede reis ver , doe voorzichting en denk aan mij.
    groetjes Ineke

• 10 Januari 2007 - 22:06

Luc En Rina:

nog de beste wensen vor het nieuwe jaar, wel wat laat, maar kunnen sinds kort op jullie site. Volgens mij is het genieten van begin tot eind, en zo hoort het ook.
    Veel plezier dus nog en we houden jullie in de gaten !!
    groeten uit budel