Sigaren en rum - Reisverslag uit Havana, Cuba van Leendert - WaarBenJij.nu Sigaren en rum - Reisverslag uit Havana, Cuba van Leendert - WaarBenJij.nu

Sigaren en rum

Door: L1dert.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

10 Januari 2007 | Cuba, Havana

Hallo allemaal.

eindelijk weer een berichtje van ons. Ja , het is erg moeilijk een geschikte plaats te vinden voor te internetten. foto´s is helemaal ondoenlijk, want van een usb aansluiting hebben ze nog nooit gehoord.
Maar nu net 2 uur gewcht gehad te hebben is het dan toch nog en weer mogelijk wat van ons te laten horen.
Hebben de afgelopen dagen vanalles gezien en gedaan.
Natuurlijk gezeild van cayo Largo naar Cienfuego. Daar zitten we nu 3 dagen en vertrekken morgenochtend vroeg in de richting van Trinidad. Dat ligt ff naar het zuidoosten. Hier hopen we morgenavond voor anker te gaan.
Dan gaan we daarna verder langs de kust.
Zullen geregeld enkele nachten blijven liggen, en proberen de kust te bereiken m wat te doen en te zien.
Internetten zal dus wel niet meevallen, maar bedenk dat geen bericht ook een goed bericht is en we zeker en vast alles na de reis tot in details zullen vertellen en uitleggen. foto´s kunnen dan natuurliji ook gezien worden. Mocht het ergens eens gaan lukken, dan krijgen jullie alle foto´s die nu op de stick staan in 1 bericht te zien..
Fijn te zien dat er zo veel mensen meeleven. en natuurlijk de reactie´s zijn duidelijk.
Dennis houd van dieren, maar die zien we hier niet zo veel hoor. jawel, wel dieren maar geen varkens, misschien een optie om ze in te voeren hier Dennis.
Jaloers zijn op ons is niet nodig hoor, het is hier elke avond frisjes met 24 graden. en elke dag schijnt hier wel de zon. is dus goed oppassen dat we niet te bruin gaan worden, want dat zou een vervelend kontrast zijn met jullie daar.
Op cayo Largo hebben we ook gedoken en grote adelaarsroggen gezien.
Verder hier in Cienfuego zijn we verschillende keren de stad in geweest en hebben een taxi genomen naar Santa Clara. Ja, de heilige klara.
Langs de kust is het redelijk geod bewoonbaar en heeft men wel het 1 en ander aan luxe soms, maar als je verder land inwaards komt is het armoe troef. Even wennen.
Iedereen probeerd wat te verdienen aan de toeristen. met het paardentrammetje , lees hobbelig te klein en mensonvriendelijk vervoermiddel, gaan we geregeld mee. betalen een dollar dat is ongeveer een euro. natuurlijk veel meer dan de lokalen. maar dat mag de ret niet drukken.
We worden ook aangesproken om geld te wisselen en natuurlijk sigaren tekomen.
Dat hebben we ook gedaan . en elke avond na het eten moeten we nu een sigaar roken en genieten van rust, water, sterren, maan en wat te denken van een colaatje met RUM.
Ja dat is het ormale leventje hier. BALEN, BALEN en aanpassen maar.
Maar we slaan ons er wel door heen hoor.
Nog drie weken en we moeten Cuba weer verlaten. dan verloopt ons visum.
Hier rijden ook heel veel erg oude auto´s. heb er veel foto´s van gemaakt. Ja Piet, je mag ze zien hoor als ik terug ben.
Naturlijk ook oude bussen gefotografeerd.
Er rijden bussen van Connexxion met als eindbestemming, LEIDEN CENTRAAL.
Dus Manja, we kunnen de bus terug nemen hoor als het moet.
Is leuk te zien dat al het oude materiaalñ van de afgelopen vele jaren hier terecht komen en gebruikt worden.
Ach er is nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer te vertellen, maar ik moet stoppen,tijd raakt op en wachten voor nog eens 2 uur is even te lang.
Allemaal heel veel goede groten vanuit Cuba en we zien wel wanneer we weer kunnen berichten.
Nog enkele persoonlijke nootje.
Dennis, ik kom nog eens bij je eten hoor.
Biefstuk dan wel.
Lautje, sorry, zal wel weer midden in de nacht zijn.
Cor en Wil, Zullen de winden afwachten en zeker deze ook gaan bedwingen.
Remco en Jop, hier rijden heeeel oude trekkers man.
Mammen en papsen, ut is iero genieten hoor.
Alle collega´s, niet meer klagen over oude bussen of vervelende stoelen, wat er hier rijd is onvoorstelbaar. zal alle bus foto´s meebrengen in maart.

Allemaal alle goeds en tot..........

CIAO

• 10 Januari 2007 - 23:06

Stefan Evers:

L1tje, nog de beste wensen en ik zie dat je er serieus werk van hebt gemaakt van de boottocht, veel plezier nog, pas op dat je niet van he tdek waait, en tot snel weer, en dan gaan we van het voorjaar maar weer is de oosterschelde in met z'n 2en denk, komt goed, groeten Stefan

• 10 Januari 2007 - 23:39

Kiwi Ar:

haha, neem jij lekker de bus naar Leiden!
    k lees wel dat het erg lastig voor je is, je zo te moeten aanpassen. Maar je moet je dr maar doorheen zien te slaan.
    Warme groet uit NZ!
    (yes, het is hier weer zomer!!!)

Ar & Jo

• 11 Januari 2007 - 07:13

Ineke:

Heerlijk om jullie reis te volgen, vooral waarneer ik de werkdag er mee begin.
    Vergeet vooral niet trinidad aan te doen is een fantastie mooi stad. zelf heb in die streek gedoken was bezonder mooi. Veel plezier en groeten aan mijn broer Jan

• 11 Januari 2007 - 07:57

Remco En Jop:

Heb je ook een foto van die oude trekkers ?
    Groetjes, Remco en Jop.

• 11 Januari 2007 - 10:26

Ineke:

nou ik hoop deze keer een betere reactie dan alleen mijn naam. Marcel vroeg of je wat coke mee wilde nemen en hij bedoelde natuurlijkde cola met de rum. enne.....die sigaren moet je maar daar oproken.wij zouden hier in briepe heel gelukkig zijn als er een gammele bus zou rijden, beter iets dan niets toch? het weer hier is prachtig windkracht 9 heerlijk zeilweertje zijn jullie vast jaloers op.groetjes van briepse tut

• 11 Januari 2007 - 13:49

Manja:

Nou lekker is dat: ik de hele ochtend staan wachten op Leiden Centraal....maar nee hoor geen Marko, geen L1dert en geen Jan! Lekker is dat! Ik dacht nog, dat jullie wel liever in Leiden zouden zitten dan op dat nare, frisse, rustige Cuba! Het klinkt namelijk zo vervelend: rum, maan, sterren, rust en 24 graden! hihi. Ja jullie hebben 't echt heel slecht!!!! Wens jullie dan ook maar heel veel sterkte daar:pas op dat jullie niet te depressief worden he!!!! Oh en mochten jullie Marko zat worden: ik heb er echt geen enkel probleem mee als jullie 'm op die bus naar Leiden zetten hoor!!!! Hihi. Als ie dan maar wel echt in Leiden aankomt: ga niet weer voor niets op dat station staan met windkracht 9!
    Veel plezier op Trinidad!XX Manja

• 12 Januari 2007 - 08:56

Lautje:

Doe mij maar een colaatje rum...
    Zie je al zitten met een dikke sigaar haha :p
    Niet vergeten om af en toe ook nog te duiken he? Daar willen we t.z.t. natuurlijk wel foto`s van zien.
    Hier had je gisteren niet kunnen zeilen, was je waarschijnlijk weer wel vanzelf naar de kust geblazen. Daar geen stormpjes?
    Gezellig weekend, maar ja jullie hebben momenteel continue weekend, heb het echt met jullie te doen.

Toedeledokio & ciao uit het zeeuwse

• 12 Januari 2007 - 09:02

Lautje:

(H)hoezo de eerste reactie???

8-)

weet niet of de emoticons het doen op deze site...

• 12 Januari 2007 - 16:11

Pa En Ma:

Wat hebben wij dan een rijk dom hé Maar geniet van alles hoor gr. van ons allen

• 12 Januari 2007 - 16:56

Dennis:

marko ze zijn onze erfenis er door aan het jassen mam heeft eeen dikke auto gekocht. en ons pap heeft er weer een baan bij... daar gaat mijn knecht op de bouw balen !! groetjes dennis

• 12 Januari 2007 - 22:08

Wilhelmien:

ja we gaan net als Marko doen ,we leven nu
    draaien alles erdoor jij pech Marko of ook een beetje geluk als je thuis komt is er wel vervoer .
    fijn dat jullie zo genieten wen niet te veel aan de sigaren hier zijn ze niet te betalen . houd het recht samen ******
    mam pap

• 14 Januari 2007 - 18:33

Wim En Dina:

Klinkt allemaalweer erg leuk. Wat een leuke reis. Wij gaan volgende week naar Oostenrijk,om te skien. Als er sneeuw ligt tenminste. Vandaag hadden we hier ook lekker weer. Veel zon en wel 10 graden! Veel plezier en goede reis van ons allemaal.

• 16 Januari 2007 - 12:20

Ger En Ilse:

Tering 24 graden. dit komt in de buurt van "warme chocomel-en-appelpunt-met slagroonweer". gelukkig is het hier een stukkie warmer. Hoewel ik 's ochtends met een sweater aan naar buiten ga. Maar dat is meer tegen de muskitos. Verder gaat alles hier redelijk. Marko kan jij je Wouter Gravestijn nog herrinneren. Dit luie stukkie verwend joch werkt nu bij BDA. niet echt wat je als collega wenst. Hij overtreft maarten in het ontlopen van werk. we geven hem maximaal een maand. Verder gaat Rita naar buddy. meer centen en fooi. ze heeft gelijk. jerry treurt ivm missen van uitzicht op de boot. Zeker daar internetten hier met de hoeveelheid regen van de afgelopen weken niet erg betrouwbaar functioneerd.
    Goed moet nu aan andere taken dus tot zover ggrrroeetjes uit bonaire

• 18 Januari 2007 - 12:19

Lautje:

Momenteel is het hier perfect zeilweer...een windkrachtje 10...maar wel 13 graden...nu maar hopen dat alles heel blijft.
    Waar hangen jullie uit???

• 18 Januari 2007 - 16:39

Maartje:

ik zie het al marko je hebt het weer beter dan ons!! hier is het storm.. en jij ligt daar lekker te genieten.. groetjes
    xxx
    ik ben gewoon jaloers op je!! ;):P

• 19 Januari 2007 - 17:44

Marloes:

Haihai, even melden dat we nog steeds onder de indruk zijn van de haai die een tonijn opat. Gelukkig liet ie nog wat over voor jullie.
    Waar gaat de reis eigenlijk naartoe na Cuba? Ik heb jullie altijd alleen maar tot aan Cuba gehoord?
    Hier alles prima, de turtles, dolfijnen en eagle rays zwemmen nog vrolijk rond. Dus zwemmen wij er maar vrolijk tussendoor.
    Veel plezier daar!
    liefs, Marloes en Remco

• 20 Januari 2007 - 18:08

Jan En Anke:

Leuk om je belevenissen te lezen (bij pa en ma) Kun je ze ons ook sturen? Bij ons alles goed. Veel regen en veel wind. Goed zeilweer dus.

• 27 Januari 2007 - 15:23

Lilian:

He Marko, waarom horen wij pas zo laat dat we je kunnen volgen via internet. Maar goed dat je oom bij me werkt anders waren we van alle mooie avonturen verstoken gebleven. We gaan er van uit dat we je in maart op ons vertrouwde stekje kunnen ontmoeten !
    Groetjes,
    Cor, Annemie, Jan en ikke !