Rasta country - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Leendert - WaarBenJij.nu Rasta country - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Leendert - WaarBenJij.nu

Rasta country

Door: L1dert.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

25 Januari 2007 | Jamaica, Kingston

Hallo allemaal nu vanaf Jamaica.

Ja we zijn verhuist.
Het was in Cuba erg moeilijk om aan land te geraken.
Overal heel veel papier werk en daarna de mededeling dat we niet aan land mochten. Dit zo drie keer gehoord hebbende , hebben we besloten om het land te verlaten en geen verdere pogingen meer te wagen. Als je aanland bent moet je gewoon daar blijven en daarvandaan het land bezoeken. Anders heb je de kans dat je gewoon weg niet meer aan land mag. We verzonnen ook nog smoesjes om aanland te gaan. zo als: We zitten zonder brandstof en eten.Nou dat was dan geen probleem. We mochten naar de supermakrt ( lees twee vitrines met niks er in) en daarna naar de benzinepomp.
Alles was geregeld. een paarden koets (lees karretje met paard er voor en stalen wielen met stukjes rubber als loopvlak). De koetsier (lees arme Cubaan die blij was wat te doen te hebben) kreeg opdracht naar een bepaalde winkel te gaan en daarna rechtsteeks naar de pomp en weer terug.
Bij de suermarkt liepen naturlik weer mensen van douane en immigratie om tekijken of we wel naar de juiste shop zouden worden gebracht.
En daarna naar de bensine pomp. Terug van de benzine pomp weer even een beambte in een auto die langs kwam om te zien of we wel de kortste weg reden.
Daarna terug gebracht naar de haven( lees; stuk beton met houten steiger en veel betonijzer eruitstekend. Vandaarkregen we weer ons transit formulier terug en moesten we naar e boot.
Op de boot blijven.
Halverwege e avondkregen we nog bezoek. Ze kwamen kontroleren of onze buitenboord motor van de dinghy wel aan boord was en waar de rubberboot was.
Nou alles lag netjes aanboord natuurlijk.
We zouden ook eens moeten poberen om aam lamd te gaan zonder dat ze iets zouden weten.
In het dorpje Jucaro genaamd, stonden alleen houten huisjes en das het erg stoffig was overal.
Weinig rijkdom, maar wel bijna overal en televisie in. Wel eens waar een oudje, net als de computers overal.
Ook hierin Jamaica nog geen computer met usb aansluiting. Dus nog steeds een foto's.
mdat we niet aan land konden hebben we besloten onze tour door (lees; langs) Cuba te beeindigen en richting Jamaica te gaan.
We hebben dus niet ok niet uitgeklaard en zijn gewoon vertrokken.
Geen probleem gehad in Jamaica.
Hier is het gelijk ook 5 graden warmeer en heel rustig overal. Behalve de muziek natuurlijk. Bob Marley is duidelijk de nationale held.
Zijn muziek hoor je overal en overal zie je mensen met rasta haar.
Het beeld wat ik had en heb van Jamaica komt helemaal uit.
Vriendelijke mensen en weer wat eer mogelijheden in de supermarkten.
De komende wek blijven we hier lekker in de haven liggen en genieten.
Eindelijk weer eens van boord af na 10 dagen verplicht aanboord gebleven te moeten zijn.
Zal ergens anders eens gaan proberen wat fotootjes te plaatsen bij de vorig berichten.
Maar de techniek komt hier wat later denk ik.
Zo dan nu nog wat persoonlijke nootjes. RASTA PIET: wat moet je gezien hebben in Jamaica?
Remco en Jop: Helaas geen fotootjes genomen van de oude trekkers.
Lautje: Je wordt met de berichten erg traag hoor. Hoe komt dat:?
Ineke Briepe: Cola rum is goed te doen j. Coke hebben ze hier niet. Wel wiet.
Dennis: ik krijg bijna medelijden met je man. bijna ja.
Arjan: leuk ook weer van je te horen, misschiein wel volgend jaar drie maanden naar NZ. ik hou je op de hoogte.
Anke en Jan: je kunt je eigen mailadres gewoon invoeren op de site.
Nou ik enk dat dit het weer was. zal deze week nog wel weer eens berichten.
Vanaf een zonnig en goed warm Jamaica, wensen we iedereen weer een fijne werkweek en geniet van kachel, open haard, dikke trui en bondjas.

Warme groeten van ons.
M. J. en Ikke.

  • 25 Januari 2007 - 18:47

    Derk:

    Goed gedaan hoor. Minstens 10 dagen rust verdiend! Leuk te lezen! Begrijp dat je niet op Cuba gaat wonen

  • 25 Januari 2007 - 19:16

    Lautje:

    Nou nu ben ik redelijk snel Leentje!
    Cuba trok me niet en door je jouw verhaal helemaal niet meer.
    De sfeer op Jamaica lijkt me veel relaxter. Relax man ~~~~ haha.
    Waar gaat de reis na Jamaica naar toe?
    Enne, weet dat mijn logje niet zo interessant is, maar kom es langs he! Daarom ben ik zo traag :)
    Volgens mij doen de emoticonnetjes niet precies wat ik wil. :p
    Goeie vaart en geniet maar even lekker van de regae, misschien kom je Jimmy Cliff ook nog tegen. Was vroeger zo`n liedje: Regae night...
    Vond het wel leuke muziek en heb er zelfs op leren stijldansen (kun je je toch niks bij voorstellen?). Maar ja toen was ik 13/14 jaar.
    Het is hier koud en zit met een sjawl aan op de bank. Is waarschijnlijk overdreven, maar ik ben ook moe...we zullen `t daar maar op steken.
    Have fun en pas goed op jezelf. Groetjes uit Aemstie!

  • 25 Januari 2007 - 20:14

    Sheila:

    jeetje, en ik zit hier maar een beetje thuis vakantie te houden, haha... gesprek oad gehad, volgend jaar engeland en denemarken rondreis....
    spannend !!! XXXjes

  • 25 Januari 2007 - 20:44

    Leonne:

    Ik weet nog een leuk eiland bij jullie in de buurt. Prettige relaxte sfeer. Mooi zee met veel vissen en nog veel meer moois. Misschien moet je daar nog even heengaan voordat je vertrekt. Het heet Bonaire.
    Groetjes

  • 25 Januari 2007 - 22:27

    Wim Knol:

    Hoi Leendert
    Had het niet verstandiger geweest om op ziekenbezoek
    te gaan bij meneer castro
    dan had je vast aan land gemogen en het had ook nog een mooie foto opgeleverd.
    Geniet nog even op jamaica
    De groeten uit het centrum
    van Briepe

  • 25 Januari 2007 - 22:52

    Bart & Inge:

    He vakantieganger!

    De WARME groetjes terug van Bart en mij vanaf de andere andere kant van de wereld, Australia!

    Blijven genieten, dat doen wij ook!

    Bart en Inge

  • 26 Januari 2007 - 10:43

    Miranda En Martijn:

    Jullie boffen maar.
    Het sneeuwt hier inmiddels en we zijn bijna weggewaaid. (lees: lood is van de schoorsteen afgeblazen en lag achter in de tuin!)

    Jullie zitten heerlijk aan de rum cola in de zon op land/boot.
    Ruilen? ;-)
    Greets

  • 26 Januari 2007 - 15:01

    Dennis:

    watjes weg laten jagen door een stelletje cubaantjes die zijn toch niet groter als 1,5 meter ...oh ja denken jullie wel aan dat kratje rum voor ons zou me tegenvallen als het er niet is !!!!

  • 26 Januari 2007 - 18:13

    Manja:

    Jammer van Cuba! Maar ach: Jamaica klinkt ook heerlijk! Zeker als je zelf in 't koude, saaie Nederland zit. Maar L1dert:mij kun je lekker niet pesten met dat ik moet werken! Ik ben meestal(dit weekend effe niet)blij als ik mag werken:kom ik tenminste nog ergens waar 't ook lekker warm is(Bonaire bijv.). En soms ontmoet je dan heeeele leuke mensen!!!! Heb 't dan over Marko, dat snap je natuurlijk wel he L1dert! Hihi.
    Hoop dat jullie 't leuker gaan hebben dan op Cuba!! Veel plezier en als jullie terug zijn verwacht ik natuurlijk wel dat jullie fantastisch kunnen bewegen op die reggae muziek! Kijk uit naar de demonstratie! En misschien een leuke rasta kapsel erbij!? X Manja

  • 28 Januari 2007 - 15:45

    Wilhelmien :

    he zegt ome Tonnie daar is ie mijn sigaren aan het oproken schattig dat schortje heb altijd al graag een dochtertje gewild mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Leendert

Bon dia allemaal. Veel plezier met het volgen van mijn avonturen op de "LA BARONNE". Samen met Marko , de schipper, en enkele anderen gaan we zeilen over de caribbean sea. Deze site houd jullie op de hoogte van het reilen en ZEILEN. PASA BON alles.

Actief sinds 08 Okt. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 24787

Voorgaande reizen:

06 December 2006 - 11 Maart 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: