Dan nu echt Jamaica - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Leendert - WaarBenJij.nu Dan nu echt Jamaica - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Leendert - WaarBenJij.nu

Dan nu echt Jamaica

Door: L1dert.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

27 Januari 2007 | Jamaica, Kingston

Hello iedereentjes. hier schijnt de zon en is het lekker warm. eindelijk ee weg gevonden om foto's op de site te krijgen. heb bij verschilende berichten nu foto's geplaatst. Ook bij het berict van gisteren staan nog foto's van alles wat we gedaan hebben onderweg vn Cuba naar Jamaica. Verder daarbij ook een foto van een oude connexxion bus met als bestemming LEIEN STATION. Weet niet welk uur deze aankomt, maar bijf hopen en wachten. hij is onderweg. Natuurlijk ook wat lokale visers op de foto geet. zij verkochtenond iligaal hun vis.
Da nu een bericht uit Jamaica. Hier alles er groen en vol met bloemen. staan er enkele op de foto. Verder een chaos op de weg want iedereen doet maar wat. veel moeten lopen en de auto's rijden meest links ook nog. De natuur is hier geweldig mooi. Gaan de komende dagen vast nog eens iets bekijken en wat verder de stad uit. Nu eerst lekker relaxed alles weer in orde gemaakt op de boot en water en diesel tanks gevuld. Was hard nodig. Eten doen we gewon buitenshuis, want het kost echt geen drol hier.
Jamaica is een eiland welke tot 1962 bij Engeland behoorde. Dus de voertaal is ook engels. eeft behoorlijk hoge toppen. over de 2000 meter hoogte. wat toch wel bijzonder is eigenlijk voor deze regio. Vriendelijke mensen en politie die met kogelvrije vesten lopen. zal we tegen dekoude zijn. Het hele Rasta gebeuren staat hier op een hoog pijl. Veel mensen die met kleding en haartooi lopen zoals we dat kennen. Maar een fto van maken is een groot probleem. dat willen ze niet.
Verder heel veel kleine zaakjes. wat betekend dat er ovral wel iemand iets staat te veropen. soms op gamele oude karretjes. Er is ook een heel grote markt met vers fruit, groenten, aardappelen enz, enz.
Ook kun je hier aardige souvenirs halen. Iedereen spreekt je aan, want we zijn duidelijk geen lokals natuurlijk.
Een gezellige plaats waar altijd mziek klinkt. Op alle pleintjes en hoeken van de stad staan auto's met enorme installatie's of eeft men gewoon een geluidsbox buiten gezet om maar muziek tehoren. En nog niet eens van de storende muziek. Ook hoor je zelden of nooit muziek tegen elkaar op gaan. als er muziek is dan houd de ander gewoon zijn mziek stil. Heel sociaal. Verdr worden ons allerlei dingen aangeboden. excursie's naar een plantage bijvoorbeeld. el een wiet plantage dan . Je wordt uitgenodigt om eens wat te proeven enz. Met andere woorden niet doen en gewoon even opletten.
Niets gevaarlijks aan hoor. gezelig wel.
Nou, nu hebben jullie een indruk van het leven hier om ons heen. Dan nog waat personlijke nootjes en daarna komen hier gelijk de foto's bij. ja ik weet nu een weg om het te doen. Nog legaal ook.
Lautje: je was wel snel hoor gisteren. haah. Zou een lekker land voor jou zijn hier joh.
Leonne: ik beloof je dat ik voor alf maart bij je langs ben geweest.
Zou jij voor mij al vast eens willen kijken voor een ticket naar St. Maarten op 7 of 8 maart? dank je wel.
En zoek dan ook nog een bed en water tot 11 maart. Dus mocht er iemand die dit leest nog vriendjes hebben op ST. maarten dan hou ik me natuurlijk aanbevolen voor een bed en wat water.
Ilse en Ger: Jamaica is een land voor ullie. echt waar. Ineke Briepe: zeg maar tegen Marcel dat erhier heel veel te roken valt, maar dat ie er zelf om moet komen. Wim Briepe: leuk dat je ons ook volgt deze winter. groeten aan allen. Emile : hoe is het bij Toucan? Remco en Marloes: nog 4 nachtjes slapen. Rene en Pat: nog twee weken en jullie gaan weer richting het beloofde land. overigens net een eiland te ver deze keer.
Remco en Sonja: Hoe ver en duur is het van St. Maarten naar Statia?
? Nou mensen ik denk dat dit het wel weer even is. jullie zijn weet up to date. Ik hou jullie komende dagen vast wel weer op de hoogte. Allemaal een heel mfijn en warm weekend en wij gaan de schaduw even op zoeken. O JA. MOCHT ER IEMAND NOG EENS PRIVE WILLEN BERICHTEN EN MAILEN DOE DIT DAN NIET NAAR ZEELANDNET. Mijn webmail van zeelandnet zit namelijk geblokkeerd ergens. kan niet meer mijn mail ophalen nu. DAN GRAAG MAILEN NAAR L1DERT@HOTMAIL.COM Dit lukt wel namelijk. bedankt.
HAHAHAHAHAHAH sorry.
Groeten allen.

• 27 Januari 2007 - 19:20

Lautje:

Zeg gaan we katten???
    Ik ben heel relaxt hoor...haha :P
    `k Ga fotootjes kijken met de kids en geniet van de zaterdagavond(nacht?middag?) in Jamaica.
    Groetjes uut Aemstie (ligt trouwens ook op een heel relaxt eiland)

• 27 Januari 2007 - 20:58

Anke:

Heb m'n E-mail toegevoegd. Mooie foto's.Hier is de winter voorbij. (3 nachten vorst). Het wordt lente. Je kunt terug komen.
    Groetejs uit Keulestein

• 27 Januari 2007 - 22:38

Ineke:

als jij de reis betaald wil marcel wel komen en kom ik wel mee.wat dat roken betreft doe maar niet hij houdt het bij cola rum. o ja het busje komt zo op briepe wordt wel de belbus maar je ziet protesteren helpt. fijn weekend verder en ik ga genieten van mij portje en denk aan warme strand en palmbomen en aan jou natuurlijk
    groetjes van nummer 9

• 28 Januari 2007 - 05:28

Leonne:

Dushi, ik ga mijn best voor je doen. Als ik iets weet laat ik het je horen.

• 28 Januari 2007 - 09:18

Dennis:

eindelijk een foto van mijn broertje...teminste dat denk ik ...vrouwen lichaam sigaar ik twijfelde even maar dat mes en die hoed overtuigen me!! Marko je ben t het echt!!! we missen je !!!

• 28 Januari 2007 - 11:49

Rasta Piet:

Leendert en compagnons,

Wat gaaf dat jullie in Jamaica zijn, en zeker Port Antonio.

Door de vele regen het groenste en meest tropische deel van Jamaica. Kwam er zelf heel graag.

Niets voor niets zijn de films Blue Lagoon, Coctail en Dr.No er opgenomen.

Blue Lagoon kun je zo heen.
    Je mag er een duik in nemen, maar niet te diep want het schijnt oneindig diep te zijn. Water van de bergen komt diep via de ondergrond deze baai binnen. Van beplaalde kanten er omheen lopend zie je inderdaad de blauwe gloed over de baai heen.

Coctail ( Tom Cruise ) is dacht ik opgenomen naast Frenchmen Cove Beach, wat een zekere aanrader is.
    Prachtig klein strandje tussen begroeide rotswanden.
    Gelegen 10 minuten rijden van Port Antonio richting Boston Bay. Die richting is ook Blue Lagoon te vinden.
    Trouwens, 500 meter verder over de weg is de ingang naar FernHill Club Hotel, waar je lekker kunt eten met prachtig uitzicht.

Maar wat je zeker moet doen is " Low Bridge Place" bezoeken. Klein eet tentje aan de linkse kant van de weg gezien vanuit Port Antonio opweg naar Frenchmen Cove Beach. (zie foto)
    De lekkerste hamburgers en beste fruitmixen uit de regio, en super gezellige Jamaicanen. Je kijkt je ogen uit van al de wijze spreuken die op de muren staan zoals, " It's nice to be important. It's even more important te be nice. "
    Doe ze maar de groeten van Piet en Marijke (blonde dame op de foto)

Vergeet niet een rafttour te nemen van de Rio Grande af. Duurt een paar uur, maar relaxend op zo'n bamboe vlot ga je de rivier af met diverse verassingen.
    Regel het wel via officieel tour opperator, want Jamaicanen zijn helden in het voordoen of het niets kost, maar je op alle mogelijke manieren extra geld proberen af handig te maken.

Veel succes, en super dat jullie daar zijn.

En nog een kleine tip voor als jullie met de boot vertrekken.
    Vaar eens richting Montego Bay en dan langs de kustlijn van Negril.
    Want daar....vind je o.a. de resorts Hedoisem 1, 2 en 3 zal er nu ook wel staan.

Genietse !!!!

Rasta Piet

p.s. Wijs om niet mee te gaan die wiet plantages te bezoeken. Vaak niet meer dan wat mensen hier in de achtertuin hebben, maar ze kunnen er groots over praten en nog groter geld voor vragen, wat je dan beter kunt betalen....uhum....

• 28 Januari 2007 - 15:41

Wilhelmien:

he Marko ik dacht dat de kappers in Cuba zo goedkoop waren zie er niks van
    Jhon net hier die zou je wel eens onder handen willen nemen gr moeder marko

• 28 Januari 2007 - 17:09

L1:

Hier snert, 'snert'weer dus snert. Te ver en te warm zeker om aan te denken. groet en een goed verblijf

• 30 Januari 2007 - 14:43

Manja:

Echt geweldig mooie foto's! Vooral die laatste(39): wat zou ik daar graag zijn nu! Zeker als ik hier naar buiten kijk: grijs en somber. En zie hier al helemaal geen palmbomen!!
    En dan die foto van Marko met dat schort! Geweldig! Leuke BH ook! Hihi.
    Die haven en pier: wat een uitzicht zeg! Echt prachtig! liefs en X Manja

• 30 Januari 2007 - 15:44

Ilse En Ger:

we wedden dat ze op Jamaica hele andere sigaren roken dan op Cuba een beetje toetervormig dus weet je in ieder geval welk eind in je mond moet.Marko je renewal sticker en je EFR pas zijn aangkomen en liggen veilig in de kluis op je te wachten nou BDA bruist nog steeds zoals altijd, vele gaan weg en nieuwe komen er voor terug, kortom geen moment is saai gelukkig blijft de Havana bar ons trouw met ijskoude Balashi van de tap, is er tenminste nog houvast voor ons in dit roerige bestaan.
    Hey jongens hou je taai en geniet ervan, tot de volgende mail.
    Ger en Ilse