no problem - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Leendert - WaarBenJij.nu no problem - Reisverslag uit Kingston, Jamaica van Leendert - WaarBenJij.nu

no problem

Door: L1dert.

Blijf op de hoogte en volg Leendert

30 Januari 2007 | Jamaica, Kingston

Hallo hier zijn we weer vanuit Jamaica. Ja dit wordt het laatste bericht uit dit fijne vakantieland, want vandaag, woensdag, vertrekken we al weer naar het zuiden. Dan gaan we de grote oversteek terug maken naar de benedenwindse eilanden.
Terug naar Bonaire.
Deze oversteek ging met wind in de rug op de heenreis in 6 dagen, maar nu met windje tegen zal het naar verwacht zeker tien tot veertien dagenkunnen gaan duren.
Maar geen nood. We hebben diesel, water en eten voldoende om nog veel langer onderweg te zijn.
Daar bij de benedenwindse eilanden zien we wel wat we gaan doen. misschien Aruba een paar dagen of gewoon naar Curacao of gelijk naar Bonaire.
Is allemaal niet ver van elkaar dus we kijken wel waar we het makkelijkst heenvaren .
eergisteren de sommerset falls bezocht. een parkje met veel roen en alles mega groot wat betreft de beplanting.
Planten die bij ons in huis staan thuis en niet groter worden dan ongeveer 30 cm die staan hier in formaten van enkele meters soms. Natuurlijk enkele watervalletjes gezien en met een klein wankel bootje ook nog naar de achterkant van een verborgen watervalletje gevaren.
Foto's hieronder.
Alle vervoer doe je hier gewoon met taxi's. Er rijden er zo veel en als je een prijs afspreekt van te voren kun je vrij goedkoop reizen.
Dit is een gebied waar veel films zijn opgenomen. onder andere Bleu Lagoon.
Het water en de natuur zijn geweldig mooi en zeker ook de verschillendekleuren van het water doen voor zichzelf spreken.
Erl Flynn, de filmmaker heeft hier in Port Anthonio ook nog een tijdje een eilandje in bezit gehad. En zo zijn er nog wel meer bekendheden te noemen die hier in de provincie Portland regelmatig kwamen en overal wel wat geld in gestoken hebben.
?
We zitten hier tegen de Bleu mountens aan/Dat is het gebied waar de bekende bleu mounten koffie van daan komt. Verder heel veel bananen plantages hier in dit gebied en deze provincie.
Gisteren zijnwe gaan Raften op de Rio Grande.
De grote rievier die hier uitkomt na ontsprongen te zijn in de Bleu mountens.
Rafts, flotten gemaakt van Bamboe, wat hier heel veel voorkomt gewoon in het wild, en met een eigen schipper zijn we de rivier afgesukkeld.
Door een geweldig stuk natuur een soort regenwoud. heel mooi allemaal.
Onderwweg kom je dan een ander vlotje tegen met een koelbox. Dat is dan het drijvende cafe. Of er staat een vrouwtje met een koelbox langs dekant. Daar kun je dan drankjes kopen.
In de rivier ook enekel vissertjes gezien en mensen die in het heel zuivere water van de rivier hun was doen en de laten drogen op de stenen . Ja man
Dit zijn dan enkele dingen die hier allemaa te doen zijn. Je zou hier makkelijk enkele wweken tot langer kunnen doorbrengen om alles te beleven en te zien. Ja man
Maar voor ons zit ook dit er weer al op.
Dus gaan we op naar de Nederlandse Antillen en wel de beneden windse eilanden.
Dan nog enkele persoonlijke nootjes voor ik de foto's ga toevoegen.
Lautje: je bent weer terug he. dank voor je reactie's. Rasta Piet: Bedankt voor je ideen, maar we hadden eigenljk die ingen ook al in gedachte te gaan doen. Ja man. Moeten nog eens goed gaan buurten eens en dit land bespreken.
L1: snert met hema worst en stukjes spek. smaakt altijd hoor hahaha.
Leonne, Dushi, je bent een schat, maar dat wist je al he. hahahha ja man
Ger en Ilse: mochten jullie nog ergens twee BMP tags vinden dan houden we ons altijd aanbevolen hihhi.
Marloes en Remco:; hoop dat het jullie goed is bevallen op Bonaire.
Welkom thuis overmorgen . zal wel frisjes zijn.ja man.
Benjamin: lekker he? op Bonaire met jou Mellanie. Ja man
Bart en Violette: Wanneer gaan we weer mijmeren op Bongo's? of sparerips BBQ-en? Ja man
Rene en Pat: als we langs Curacao komen tussen 11 en 21 febr. zal ik berichten of bellen. ja man
Kunnen misschien even in Willemstad of zo afspreken. Hebben jullie nog bagage ruimte?
We spreken elkaar nog.
Mama's en Papa's: Niet bezorgd zijn hoor. we blijven nu echt lang buiten bereik, maar dat is allemaal gepland. Is niks aan te doen.
Pa: fijne verjaarddag 6 febr.
Remco en Job. Ik ga kijken of ze een hemd hebben van hier voor jullie. Maar beloof niks hoor. Stephan: wanneer gaan we de Oosterschelde in?? John D. Jamaica zou ook een lad voor jou zijn man.
ja man. Piet Jan: weet niks tegen je te zeggen, maar nu ben je ook op de site genoemd en voel je je niet achtergesteld. HAHAHAHAHAHAH. Collega's: ik mis jullie. (GRAPJE) hahahahahahahhihiiihiihhihihi oeps.
Nou mensen dit was het weer.Allemaal heel fijne dagen en weken en jullie horen mij weer over...........???dagen. Ja man

Warme zonnige groeten vanuit Jamaica.
L1dert. Ja man

• 31 Januari 2007 - 18:10

Anke:

Ik heb het wel ontvangen hoor!!!

• 01 Februari 2007 - 20:45

Henk En Wilhelmien:

wouw men ik denk dat onze volgende vacantie Jamaica wordt ongelooflijk mooi een behouden vaart
    groeten